Bureau: XXS Amsterdam
Creatie: John de Vries/ Rene Verbong
Productie Film/ Technical Design: Circus Family, Wout Westen
Set Builder: Jelier & Schaaf
Music/ Sound: Crouwel Interactive, Valentijn Crouwel
App: Media Monks
Photography: Barry Hullegie, 100% Hallal
In de nieuwe Sinterklaas-campagne van Hema staat dit jaar de ‘sintersizer’ centraal. Dat is een muziekmachine waarmee kinderen zelf een sinterklaaslied kunnen maken en mee kunnen doen aan de sintersongwriter-competitie.
Vervolg
De campagne, gecreëerd door creatief bureau XXS Amsterdam loopt tot sinterklaasavond. Sintersizer is een vervolg op de campagne van vorig jaar. Toen ging Hema op zoek naar de leukste sintersongwriters van ’t land.
De sintersizer is een grote machine gemaakt van Hema-sinterklaasspeelgoed en -producten. Van groot opgeblazen speelgoed tot aan badjassen, alles maakt geluid. In de video zie je hoe kinderen zelf een liedje kunnen maken met de machine.
Mobiele app
Het apparaat staat in de flagshipstore van HEMA op de Nieuwendijk in Amsterdam, maar je kunt ook thuis muziek maken. Via een mobiele app kan iedereen meedoen aan de sintersongwriter-competitie.
Er zijn vijf winnaars die een masterclass krijgen van Tim Douwsma tijdens het Sinterklaasconcert van Hema. Ze mogen met hun eigen sintlied optreden voor familie, vriendjes en vriendinnetjes.
Campagne
De campagne bestaat uit pre-rolls, een online-film, een mobiele-app en een social media campagne met influencers Nanne Meijer, Beautynezz en zanger Tim Douwsma. Daarnaast vinden er workshops plaats in de HEMA winkels in Rotterdam, Nijmegen en Houten.